Σάββατο 26 Ιουνίου 2010

Μεταφυσικό.... κάτι το Φυσικό



Πολλές φορές εκεί που κάθεσαι ήσυχα κ παρατηρείς κάτι, εκεί που απλά συζητάς με κάποιον ένα θέμα της καθημερινότητας, εκεί που ασχολείσαι με το κινητό σου ή κάνεις οτιδήποτε άλλο, σου πέρνα από το μυαλό σκέψη, που δεν έχει μόνο εικόνα αλλά κ ήχο (κατά κάποιο τρόπο) κ κάτι μέσα σου λέει ότι το έχεις ΞΑΝΑΖΉΣΕΙ!!!

Σήμερα έζησα κάτι τέτοιο. Καθόμουν με την αδερφή μ στο σαλόνι κ συζητούσαμε για το πόσο χάλια είναι ο καιρός τώρα τελευταία. Ξαφνικά έρχεται η μάνα μου κ μας ρωτάει κάτι συγκεκριμένο Εκείνη ακριβώς την στιγμή ήρθε στο μυαλό μου η εικόνα ότι το έχω ξαναζήσει! Η εικόνα ήταν σαν να είχε έρθει στην επιφάνεια από κάπου καλά θαμμένη στο μυαλό μου κ κάτι μέσα μ με γέμιζε μ σιγουριά ότι το συγκεκριμένο συμβάν είχε ξανασυμβεί.

Συνήθως, κάτι τέτοια "περιστατικά" "στιγμιαίας επαναφοράς μυαλού" μετά από λίγο δεν τα θυμάμαι πια θεωρώντας ότι δεν είναι τίποτα το σημαντικό. Αλλά αυτή την φορά ήταν τόσο έντονο που με έβαλε σε σκέψεις. Πόσο ισχυρός μηχανισμός μπορεί να είναι το μυαλό μας από την στιγμή που μπορεί να μας θυμίσει ασήμαντα γεγονότα που έγιναν πολύ πιο παλιά? η ακόμα τι παραπάνω μπορεί να καταφέρει εκτός από αυτά που κάνει καθημερινά(υπολογισμούς, παίρνει αποφάσεις κλπ)?
Από την άλλη βέβαια σκέφτηκα ότι ίσως ότι απλά να υπήρχαν μπερδεμένες σκέψεις όπου ενώθηκαν κ έδωσαν αυτό το αποτέλεσμα.
Αλλά κ πάλι μπορεί να υπάρχει ένας διακόπτης όπου ενεργοποιεί τα αποθηκευμένα "αρχεία" μέσα στο μυαλό μας. Όλα αυτά βέβαια ακούγονται περίεργα αλλά φανταστείτε να μπορούσαμε να "ξεθάψουμε" κάθε τι παλιό από αυτά που έχουν συμβεί, από αυτά που έχουμε ακούσει, από αυτά που έχουμε μάθει. Θα λειτουργούσαμε σαν υπολογιστές!

Βέβαια, υπάρχει κ μία ακόμα εκδοχή " ότι έχουμε κάνει τόσες φορές τα ίδια πράγματα όπου απλά το μυαλό μας τα έχει συνηθίσει"

Αν δεν έχει συμβεί κάτι παρόμοιο σε κανέναν από εσάς τότε μάλλον εγώ είμαι για εδώ

Θέλω σχόλια για να σιγουρευτώ ότι δεν είμαι για εδώ :Ρ

3 σχόλια:

  1. πιστευω οτι αυτο λεγεται ''de javu'' και το εχουμε παθει σχεδον ολοι,αλλα δεν ειμαι και εντελως σιγουρος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ναι, λέγεται "deja vu" και συμβαίνει σε πολλούς ανθρώπους. Πολλοί το θεωρούν ως ένα προφητικό όνειρο που έρχεται ξαφνικά στο μυαλό μας και έτσι θεωρούμε πως το έχουμε ξανά ζήσει. Συχνό φαινόμενο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. :) τελικά τον όρο "deja vu" πρέπει να τον είχα ακούσει κι εγώ... Βρήκα κ σχετικό κείμενο --> link

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τι θα μας πεις κι εσύ...